۲۹ آبان ۱۳۹۹

چرا سرمایه گذاری در ملک پیشنهاد می شود؟

سرمایه گذاری در ملک یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری در اقتصاد امروزی به شمار می‌رود. در این مطلب دلایل این برتری را باهم مرور خواهیم کرد.

۱. رشد بسیار زیاد در بازار املاک

بازار ملک در ۴۰ سال گذشته رشد ۱۵۰۰ برابری و حتی بیشتر داشته است.

طبق گفته ایسنا: رشد قیمت در بازار ملک بیش از ۱۵۰۰ برابر بوده و نسبت رشد این بازار به دیگر بازار­ها همیشه بیشتر بوده است. از طرف دیگر این بازار دارای نوسانات کمی نسبت به بازارهای دیگر است. به این دلایل سرمایه ­گذاری در بازار ملک برای سرمایه گذارای همواره سودآور خواهد بود.

۲. بیشترین جذب سرمایه توسط بازار ملک

بازار املاک در چند سال اخیر بیشترین جذب سرمایه را داشته است. به طوری که ۸۰% از اموال مردم ایران در بازار ملک سرمایه­ گذاری می‌شود. تنها ۲۰% درصد از این سرمایه در بازار­های دیگر مانند طلا و دلار سرمایه‌ ­گذاری می­‌شود.

بازار ملک

۳. سرمایه گذاری در بازار ملک، پشتوانه‌ای برای افراد و شرکت‌ها

به دلیل امنیت و رشد بلندمدتی که در بازار ملک وجود دارد؛ تمامی برند­های معتبر و شرکت­‌ها قسمتی از سرمایه‌ی خود را به خرید ملک اختصاص می­‌دهند. به این منظور که در صورت بروز هرگونه مشکلی مانند ورشکستگی از سند­ملکی به عنوان پشتوانه و تکیه‌­گاه استفاده کنند.

۴. اهمیت ثبات بازار ملک برای دولت‌‌ها

فعالیت و ثبات در بازار ملک برای هر کشوری بسیار مهم است. چرا که در جوار این بازار ۴۰۰ بازار شغلی ایجاد می‌­شود. مشاغلی از قبیل سرمایه گذار، طراح دکوراسیون، کارگر ساختمان، مهندس عمران، برقکار، کابینت ساز، در و پنجره ساز، باربری، کرایه داربست، نماکار، بازرس شهرداری، معمار، فروشنده مصالح، لوله کش و …. در نتیجه ثبات در بازار ملک بقیه بازارها را نیز تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

بازار ملک

۵. غیرقابل سرقت بودن ملک

مورد دیگری که سرمایه گذاری در بازار ملک را از دیگر بازارها متمایز می‌کند غیر قابل سرقت بودن ملک است. طلا، دلار، ماشین و هر ارزش همواره در معرض خطر سرقت قرار دارد. همیشه باید نگران محافظت از آن باشید. اما ملک از این خطر در امان است و سارقان نمی­‌توانند چشم داشتی به اصل ملک شما داشته باشند.

۶. امکان بیمه شدن ملک برای امنیت بیشتر

در مواردی حتی برای امنیت بیشتر ملک را در برابر حوادثی مانند: آتش­‌سوزی، زلزله، سیل و … بیمه می‌کنند تا درصورت بروز هرگونه اتفاق بیمه خسارت را پرداخت کند.

۷. اعتبار اجتماعی ناشی از سرمایه گذاری در بازار ملک

خرید ملک اعتبار اجتماعی برای شما به همراه خواهد داشت. چه در سطح داخلی و چه حتی در سطح بین‌المللی!

خرید ملک

۸. غیر قابل مصادره بودن ملک

طبق حقوق بین­‌الملل هیچ‌­کس حق مصادره املاک قانونی مالک را ندارد! حتی اشغالگران خارجی.

۹. مالکیت عرصه و عیان ملک

طبق قانون وقتی زمینی را خریداری می‌کنید مالک عرصه و اعیان آن زمین می‌شوید. بدین صورت که زمین (سطح ۰۰٫۰۰ )، زیر سطح زمین (برای ساخت پایین­تر ازارتفاع ۰۰٫۰۰) و هوای بالای سطح زمین تا ارتفاع قانونی از نظر شهرداری منطقه ( برای ساخت بالای ارتفاع ۰۰٫۰۰ ) از نظر قانونی متعلق به شماست. طبق قانون هر منطقه شهرداری ارتفاعی قانونی برای ساخت و ساز دارد. شما برای ساخت بیش از ارتفاع قانونی باید مجوز شهرداری بگیرید. بستگی به جایگاه و شرایط ملک با پرداخت هزینه‌­ای جداگانه می­‌توانید مشکل را حل کنید.

۱۰محدودیت منابع در بازار ملک

ارزش ملک بر خلاف ارزش‌های دیگر قابل وارد یا صادر کردن نیست. این امر محدودیتی را در این بازار ایجاد می‌کند که باعث ارزشمند­تر شدن بازار ملک نسبت به دیگر بازارها می‌­شود.

بازار ملک از نظر منابع بسیار محدود است. درست است شاید از نظر پهنای ایران یا جهان این حرف عجیب به نظر برسد. اما املاکی که پتانسیل سرمایه گذاری دارند بسیار محدودند. در نتیجه بازار املاک دارای منایع محدودیست.

سرمایه گذاری در ملک

۱۱اعتبار قضایی ناشی از سرمایه گذاری در بازار ملک

سندملکی امنیت قضایی دارد. یعنی در صورت بروز هر گونه مشکل حقوقی یا قضائی مانند بازداشت، شما می­‌توانید از سند ملک خود برای ضمانت استفاده کنید.

۱۲. امکان گرفتن وام با سرمایه گذاری در بازار ملک

شما از ارزش سند ملکی خود می‌­توانید برای گرفتن وام از بانک ‌های دولتی یا خصوصی استفاده کنید. مثال : شخصی ملکی را در سال ۹۷ خریداری می­‌کند. با استفاده از ارزش سند ملکی برای خود وامی دریافت می‌کند. با پول وام وارد عرصه تولید شده یا پا به بازار واردات و صادرات می­‌گذارد. پس از یک سال یعنی در سال ۹۸ از طرفی ارزش ملک او حدودا ۳ یا ۴ برابر خواهد شد. از طرف دیگر با افزایش ارزش جنس تولید شده یا خریداری شده برای واردات یا صادرات ۴ برابر سود می­‌کند. در نتیجه به راحتی مبلغ وام را به بانک برمی‌گرداند.

۱۳درآمدزایی با خرید ملک

ملک شما می­‌تواند از طریق مختلف به یکی از راه­‌های درآمدی شما تبدیل گردد. برای مثال می­‌توانید از روی سند ملکی وام­ بگیرید. ملک را اجاره دهید یا کسب و کاری در آن راه‌­اندازی کنید.

اگر ملکی را برای زندگی، دفتر کار یا مغازه خریداری کنید در گذر یک سال ارزش ملک افزایش یافته و شما سود خواهید کرد. اما اگر همان ملک را را به جای خرید، اجاره کنید؛ پس از یک سال هزینه زیادی را پرداخت و در نهایت ضرر کرده‌اید! به طور کلی در کشورهای با تورم اقتصادی بالا مانند ایران، خرید ملک به صرفه تر از اجاره‌ی آن است. به خصوص برای بیشتر از یک سال.

سرمایه گذاری در ملک

۱۴آرامش خاطر با سرمایه گذاری در بازار ملک

 

شما با سرمایه‌­گذاری در بازار ملک مالک تمامی منافع سند ملکی خود خواهید شد. به عبارت دیگر می‌توانید از اعتبار سند ملکی خود بی­نهایت استفاده کنید.

سرمایه‌­گذاری درملک می­‌تواند به نوعی برای شما آرامش خاطر به همراه می‌آورد. چرا که شما می­‌دانید همیشه پشتوانه‌­ای مالی برای روز­های سخت دارید.